Podsumowanie spotkania informacyjnego z dnia 07.07.2024r.

Poniżej kilka słów podsumowania poruszanych zagadnień na spotkaniu informacyjnym Działkowców ROD Perła Pruszków

Dziękujemy Państwu za tak liczne przybycie – mimo niekorzystnych warunków pogodowych.

1. Gospodarka odpadami komunalnymi

Nowe przepisy wymuszają na każdym z ROD podpisanie umowy na odbiór odpadów. Jesteśmy zobligowani do segregacji odpadów na 5 frakcji. 

Umowa musi przewidywać odbiór: 

– w sezonie – 20 litrów odpadów (na działkę) tygodniowo

– poza sezonem 5 litrów tygodniowo

Zarząd jest na etapie wyszukiwania najkorzystniejszego rozwiązania.

Dodatkowo uznaliśmy, że koncepcja z zamawianiem kontenerów nie sprawdziła się.

Nowe wymogi „śmieciowe” niejako wymuszają rezygnację z dotychczasowego rozwiązania.

2. Przyłącze wodociągowe

Otrzymaliśmy wstępne informacje techniczne dotyczące przyłączenia do sieci wodociągowej.

Dostaliśmy dwie propozycję punktów z których możemy zrealizować przyłącze.

Pierwsza opcja przyłącza – na wysokości stacji BP 

Druga opcja okolice stacji MOL

Analizujemy oba warianty kosztowe.

 

 

3. Plan Ogólny dla Miasta Pruszkowa

Przedstawione zostały zasady składania wniosków do nowego Planu Ogólnego. 

Jako Zarząd złożymy odpowiednie wnioski na każdą z 18 działek na, których znajduje się nasz ogród.

Wnioskujemy oczywiście o ustanowienie naszych terenów strefą zieleni i rekreacji.

Zachęciliśmy również Działkowców do składania indywidualnych wniosków. 

Z informacji jakie uzyskaliśmy na spotkaniu z władzami Pruszkowa – wnioski działkowców są również istotnym sygnałem dla miasta.